امروز يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۳
کد خبر: ۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.


توصیه‌های رهبر انقلاب
به دانشجویان و تشکل‌های دانشگاهی

مطرح شده در دیدار دانشجویان ۹۶/۳/۱۷
۱آرمان‌گراییرسیدن به جامعه‌ی عادل، آزاد، پیشرفته، مؤمن، متعبّد، مرفّه، متّحد، قوی و مستحکم و مستقل؛ اینها آرمان است.
۲واقع‌بینییعنی واقعیّات مثبت را ببینید؛ جمعیّت جوان و بااستعداد، توانایی‌های بشری فوق‌العاده، استعداد فوق‌العاده‌ی ملّت، امکانات زیرزمینی، موقعیّت جغرافیایی، پیشرفت کشور؛ اینها را ببینید، اینها واقعیّات است.
۳داشتن نقش فعّال در رویدادهاتشکّل نباید تماشاچی باشد و بنشیند در یک حادثه‌ای که پیشرفتی هست اظهار خوشحالی کند، در یک حادثه‌ای که مثلاً پسرفتی هست احساس حزن و اندوه بکند؛ نه، باید فعّال باشد.
۴تلاش جدّی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاهبرای این کار تخاطب واقعی لازم است، میزگرد، سخنرانی، نشریّه، بحثهای دو و سه نفره، جلسات تحلیل. این‌جور با مخاطبینتان بنشینید.
۵فراموش نکردن و تبیین درست 
چند کلیدواژه‌ی اصلی
«نقش مردم در حکومت»، «استقلال»،
«نفی نظام سلطه»، «آزادی»، «عدالت»
۶تدیّن و تعبّد در عمل و گفتاروقتی‌که انسان برطبق تکلیف عمل نمیکند، تعبّد را رها میکند، خدای متعال هدایتش را از او میگیرد.
۷شجاعت در اقدامیعنی در انجام کارها و اقدام شجاعت داشته باشید. البتّه برای اینکه انسان یک اقدامی بکند، بایستی که جوانب کار را قشنگ بسنجد.
۸دنبال کردن مسئله زن در غرب توسط دانشجویان خواهرما کمتر به این مسئله میپردازیم. امّا معتقدم باید کار کرد و میدان کار در این زمینه وجود دارد.
۹تزریق امید در دانشگاه‌ها
توسط تشکّلها
خودشان امیدوار بمانند و امید را هم تزریق کنند در دانشگاه‌ها و نگذارند جوّ ناامیدی به وجود بیاید.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها